Fotolijstjes zorgen voor nationale bekendheid.

Om het concept BrandBikes goed in de markt te zetten hebben wij een PR-stunt bedacht die heeft gezorgd voor nationale bekendheid in o.a. De Telegraaf, De Quote, De Gelderlander etc.

Stap 1. Lijst maken relevante media.

Eerst hebben wij een lijst gemaakt van 28 relevante media bedrijven voor BrandBikes. Aangezien e-mails met “info@bedrijf.nl”
vaak in de prullenbak verdwijnen, hebben wij gekozen voor een meer persoonlijke benadering. Daarom hebben wij eerst de e-mailadressen van de journalisten zelf verzameld.

Stap 2. Fotolijstjes in Photoshop gemaakt

Om op te vallen hebben wij iets creatiefs bedacht. Het concept van BrandBikes is om bedrijfsfietsen te maken in de huisstijl van jouw bedrijf. Daarom hebben wij een fiets bewerkbaar gemaakt in Photoshop. Vervolgens hebben wij voor alle 28 mediabedrijven een fiets ontworpen. Deze ontwerpen hebben wij uitgeprint en in een fotolijstje geplaatst.

Stap 3. Bekijk morgenochtend je e-mail

Samen met de fotolijstjes hebben wij de 28 journalisten een persoonlijk kaartje toegestuurd. De interesse was hiermee wel gezet. In het kaartje hadden wij al aangegeven dat wij de volgende dag om 7:00 een e-mail zouden sturen met meer informatie.

Stap 4. E-mail met persbericht

De volgende ochtend hebben wij om 7:00 de e-mails naar de journalisten verstuurd. Waar mogelijk hebben wij een relevante tweet van de journalist aangehaald. Als een journalist bijv. op Twitter had geplaatst dat hij files haat, konden wij hiermee mooi de link leggen met het concept BrandBikes. In deze e-mail was ook het persbericht + foto’s bijgevoegd.

Stap 5. En publiceren maar.

BrandBikes is o.a. gepubliceerd in de Marketingtribune, De Telegraaf, de Gelderlander, Quote, Marketingonline en Baaz.

Wil jij ook een toffe marketingcampagne?

Wij gaan graag met jou in gesprek.